هنگامی که نور خورشید از قطرات باران می گذرد ، رنگین کمان شکل می گیرد. سرعت نور سریع است. هرچند که از آب عبور می کند ، بسیار کند می شود. فیزیکدانان از این امر به عنوان تضعیف (Ah-ten-yu-AY-shun) یاد می کنند. همین کاهش سرعت هنگامی اتفاق می افتد که نور خورشید از طریق قطره باران می درخشد.

راب هارت هواشناسی اصلی سرویس ملی هواشناسی در چارلستون ، W.V است. وی توضیح می دهد: "نور خورشید در واقع انواع مختلفی از آن را دارد." "هنگامی که نور خورشید از قطرات باران عبور می کند ، آب باعث خم شدن نور خورشید می شود." دانشمندان از این خمش به عنوان شکست استفاده می کنند.از آنجا که هر رنگ دارای طول موج کمی متفاوت است ، هر یک مقدار متفاوتی را کاهش می دهد و شکست می دهد. این شکست ، رنگ ها را از هم جدا می کند و آنها را از جهت قطره باران در جهت های کمی متفاوت می فرستد. این امر نور خورشید را به یک قوس زرق و برق در سراسر آسمان تبدیل می کند.

مدتی یک بار ، نور خورشید که وارد قطرات باران می شود ، بخصوص شدید است. وقتی این اتفاق بیفتد ، هارت خاطرنشان می کند: "فقط بعضی از قسمت ها و رنگهای مختلف خورشید باعث می شود که آن از بین برود." کمی از نور باقی مانده از لبه داخلی قطرات باران منعکس می شود.

هنگامی که آن نور ضعف به طرف دیگر برخورد می کند ، قبلاً به رنگ های آن تقسیم شده است. و چون بازتابی است ، رنگها برعکس شده اند. به همین دلیل است که وقتی یک رنگین کمان دوتایی را می بینید ، قوس ثانویه بسیار کم رنگ تر است و رنگ های آن پیچیده می شوند. این واقعاً "تصویر آینه" از قوس اولیه است.

رنگین کمان روبروی خورشید شکل می گیرد. بنابراین برای دیدن یکی ، مطمئن شوید که پشت شما به آفتاب و باران در مقابل شما است. این قوس های رنگارنگ معمولاً در تابستان به دنبال طوفان بعد از ظهر شکل می گیرد. با باریدن باران ها (معمولاً به سمت شرق) ، خورشید در اواخر روز در غرب می تواند از طریق پرده های باران گیر باران بدرخشد. رنگین کمان ها در اشکال و اندازه های مختلفی به چشم می خورند. هارت می گوید: "هر چقدر در آسمان از خورشید بالاتر باشد ، تابش نور خورشید به اندازه کافی خم می شود تا رنگ های رنگین کمان خم شود." فقط رنگین کمان های بسیار کوچک ممکن است. اما اگر خورشید در آسمان پایین تر باشد ، شانس بیشتری برای نمایش رنگین کمان وجود دارد. آن رنگین کمان ها می توانند بسیار بزرگتر باشند. "به همین دلیل است که اگر ظهر یک رنگین کمان را ببینید ، احتمالاً به سختی بالای زمین است. اما اگر در غروب آفتاب یکی را ببینید ، از آسمان بلند خواهد شد. رنگ آنها نیز می تواند متفاوت باشد. وقتی قوسها در طلوع آفتاب یا غروب خورشید شکل می گیرند ، تقریباً کاملاً قرمز هستند. دلیل: وقتی خورشید به افق نزدیک است ، نور آن به شکلی شیب درون جو نفوذ می کند. این قسمت بیشتر رنگهای آبی ، سبز ، زرد و بنفش را فیلتر می کند. نتیجه یک رنگین کمان تقریباً یک رنگ است که یک نارنجی قرمز آتشین را به آتش می کشد. و آیا می دانید رنگین کمان به معنای واقعی کلمه می تواند به طور کامل دور شود؟ درسته. اگر در هواپیما هستید ، یک کوه کوهی یا مکان بلندی هستید که از پایین چشم اندازی می کند ، رنگین کمان یک قوس نیست بلکه یک دایره کامل است. بدون هیچ زمینه ای برای متوقف کردن جلوی منشور ، این روند همچنان ادامه دارد.