بادام هندی یک دانه کلیه شکل است که از درخت بادام هندی تهیه می شود - یک درخت گرمسیری بومی برزیل اما اکنون در مناطق مختلف آب و هوای گرم در سراسر جهان کشت می شود.بادام هندی اگرچه معمولاً به عنوان آجیل درخت شناخته می شود و از نظر غذایی با آن قابل مقایسه است ، اما واقعاً دانه است. آنها غنی از مواد مغذی و ترکیبات گیاهی مفید هستند و به راحتی به بسیاری از ظروف اضافه می شوند.مانند بیشتر آجیل ها ، بادام هندی نیز می تواند به بهبود سلامت کلی شما کمک کند. آنها با مزایایی مانند کاهش وزن ، کنترل بهتر قند خون و قلب سالم ارتباط دارند.این مقاله تغذیه ، فواید و نکات منفی بادام هندی را بررسی می کند تا تعیین کند که آیا برای شما مفید هستند.

حاوی ترکیبات گیاهی مفید است

آجیل و دانه ها نیروگاه های آنتی اکسیدانی محسوب می شوند و بادام هندی نیز از این قاعده مستثنی نیست.آنتی اکسیدان ها ترکیبات گیاهی مفیدی هستند که با خنثی سازی مولکول های آسیب رسان معروف به رادیکال های آزاد ، بدن شما را سالم نگه می دارند. به نوبه خود ، این به کاهش التهاب کمک می کند و توانایی بدن شما را برای سالم ماندن و عاری از بیماری افزایش می دهد.بادام هندی منبع غنی از پلی فنول و کاروتنوئید است - دو دسته آنتی اکسیدان نیز در سایر مغزهای درخت وجود دارد.مطالعات آنتی اکسیدان های موجود در آجیل مانند گردو ، اسپند و بادام را به کاهش سطح سلول های اکسیداتیو مرتبط می کند.

به شما در کاهش وزن کمک می کند

آجیل سرشار از کالری و چربی است. از این رو به طور سنتی به افرادی که مایل به لاغر شدن هستند توصیه می شود که مقدار آجیل در رژیم غذایی خود را محدود کنند.با این حال ، تحقیقات در حال شروع است که رژیم های غذایی غنی از آجیل را به کاهش وزن بیشتر و وزن کلی بدن نسبت به رژیم های بدون مغز مرتبط می کند.این ممکن است تا حدی با این واقعیت توضیح داده شود که به نظر می رسد بادام هندی کالری کمتری از آنچه تصور می شد برای بدن تأمین می کند.

سلامت قلب را بهبود بخشد

رژیم های غذایی غنی از آجیل ، از جمله بادام هندی ، به طور مداوم با خطر کمتری از بیماری مانند سکته مغزی و بیماری های قلبی مرتبط هستند.چند مطالعه بر روی مزایای خاص قلب بادام هندی در سلامت قلب متمرکز شده است.یکی دریافت که افراد مبتلا به دیابت نوع 2 که 10٪ کالری روزانه خود را از بادام هندی مصرف می کنند نسبت LDL (بد) کلسترول به کلسترول HDL (خوب) نسبت به افرادی که اصلا بادام هندی نمی خورند کمتر استنسبت LDL به HDL پایین معمولاً به عنوان یک نشانگر سلامت قلب قلمداد می شود

برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 مفیداست

افراد مبتلا به دیابت نوع 2 ممکن است از افزودن بادام هندی به رژیم غذایی خود بهره مند شوند.این تا حدی به این دلیل است که بادام هندی منبع خوبی از فیبر است ، ماده مغذی که به جلوگیری از افزایش قند خون کمک می کند و اعتقاد بر این است که از دیابت نوع 2 محافظت می کند.

نکات منفی احتمالی

بادام هندی به طور کلی افزودنی بی خطر در رژیم های غذایی بیشتر افراد است.بخاطر داشته باشید که بادام هندی بو داده یا نمک می تواند حاوی مقادیر زیادی روغن اضافه شده یا نمک باشد. به همین دلیل ، بهتر است به جای آن ، انواع خشک یا برشته خشک بدون نمک را انتخاب کنید.برخی تحقیقات نشان می دهد که بادام هندی بوداده ممکن است حاوی مقادیر بیشتری آنتی اکسیدان تقویت کننده سلامت نسبت به بادام هندی خام باشد. در نظر داشته باشید که خودتان بادام هندی را بدون روغن اضافی در خانه تفت دهید.برای این کار کافی است بادام هندی های خام خود را در یک لایه روی سینی فر پهن کنید. سپس ، آنها را در دمای 350 درجه فارنهایت (188 درجه سانتیگراد) به مدت 8-15 دقیقه روی قفسه وسط اجاق خود برشته کنید. یادتان باشد که بادام هندی را در فواصل 3-5 دقیقه ای هم بزنید تا از سوختن جلوگیری شود.

روش دیگر ، بادام هندی های خود را در قابلمه روی حرارت متوسط به مدت 3-5 دقیقه یا تا زمانی که بادام هندی کمی قهوه ای شود ، بریزید.علاوه بر این ، بادام هندی حاوی فیتات است که می تواند جذب ویتامین ها و مواد معدنی موجود در بدن را برای شما دشوار کند. خیساندن آجیل های خود به مدت یک شب قبل از افزودن به ظروف به کاهش محتوای فیتات و بهبود قابلیت هضم کمک می کند.سرانجام ، بادام هندی به عنوان آجیل درختی طبقه بندی می شود. بنابراین ، افرادی که به مغزهای درختی مانند بادام ، مغزهای برزیل ، اسپند ، پسته ، گردو یا فندق حساسیت دارند ، ممکن است در معرض آلرژی به بادام هندی باشند.

کلام آخر
بادام هندی غنی از فیبر ، پروتئین و چربی های سالم است. آنها همچنین حاوی انواع ویتامین ها ، مواد معدنی و ترکیبات گیاهی مفید برای سلامتی هستند.به طور مشابه آجیل ، بادام هندی ممکن است باعث کاهش وزن ، کنترل قند خون و سلامت قلب شود. با این حال ، تحقیقات کمتری در مورد بادام هندی نسبت به سایر مغزها وجود دارد. بنابراین برای تأیید این مزایا به مطالعات خاص ویژه بادام هندی نیاز است.

با این اوصاف ، افزودن بادام هندی بیشتر به رژیم غذایی موارد منفی کمی دارد. فقط به یاد داشته باشید که هر زمان ممکن است انواع خشک و بدون بو و نمک را تهیه کنید.