زنجبیل گیاهی است که دارای ساقه های برگ و گل های زرد مایل به سبز است. ادویه زنجبیل از ریشه های گیاه سرچشمه می گیرد. زنجبیل بومی مناطق گرمتر آسیا مانند چین ، ژاپن و هند است اما اکنون در بخش هایی از آمریکای جنوبی و آفریقا پرورش یافته است. هم اکنون نیز در خاورمیانه برای استفاده به عنوان دارو و همراه با مواد غذایی رشد می یابد. زنجبیل معمولاً برای بسیاری از انواع تهوع و استفراغ استفاده می شود. همچنین برای گرفتگی قاعدگی ، استئوآرتریت ، دیابت ، سردردهای میگرنی و سایر شرایط استفاده می شود ، اما هیچ مدرک علمی خوبی برای حمایت از بسیاری از این موارد استفاده نشده است. در غذاها و نوشیدنی ها از زنجبیل به عنوان ماده معطر کننده استفاده می شود. از زنجبیل به عنوان رایحه ای در در ساخت صابون و مواد آرایشی استفاده می شود. یکی از مواد شیمیایی موجود در زنجبیل نیز به عنوان یک ماده مخدر در داروهای مسهل ، ضد گاز و آنتی اسیدها استفاده می شود.

شناسایی زنجبیل

گیاه زنجبیل یک گیاه خزنده چند ساله با ساقه های زیر زمینی غلیظ و غلیظ است که می تواند تا یک متر طول رشد کند. به طور عمده در کشورهای گرمسیری کشت می شود ، زنجبیل جامائیکا - گونه ای دلپذیر - بهترین نوع برای استفاده از آشپزی محسوب می شود. طبق رسم چینی ، زنجبیل خشک تمایل به گرم تر از تازه دارد.

برای تهیه چای زنجبیل برای حالت تهوع

20-40 گرم از زنجبیل تازه و خرد شده خرد شده را در یک فنجان آب گرم بریزید. در صورت تمایل ، یک تکه لیمو یا یک قطره عسل به شیرین اضافه کنید.

مزایای زنجبیل
گردش خون طبیعی را حفظ می کند.
زنجبیل حاوی کروم ، منیزیم و روی است که می تواند به بهبود جریان خون کمک کند ، همچنین به جلوگیری از لرز ، تب و عرق زیاد کمک می کند.
درمان دریازدگی.
زنجبیل یک درمان موثر شناخته شده برای حالت تهوع در ارتباط با بیماری حرکتی است. دلیل دقیق آن ناشناخته است ، اما در مطالعه of کارمندان نیروی دریایی ، کسانی که به آنها پودر زنجبیل داده می شود کمتر رنج می برند.
جذب را بهبود می بخشد.
زنجبیل جذب و تحریک مواد مغذی اساسی در بدن را بهبود می بخشد. این کار را با تحریک ترشح آنزیم معده و لوزالمعده انجام می دهد.
پیشگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا.
زنجبیل هزاران سال است که به عنوان یک درمان طبیعی برای سرماخوردگی و آنفولانزا در سراسر آسیا مورد استفاده قرار می گیرد. مرکز پزشکی دانشگاه مریلند اعلام کرده است که برای درمان علائم سرماخوردگی و آنفولانزا در بزرگسالان ، 2 قاشق غذاخوری شدید. ریشه زنجبیل تازه خرد شده یا خرد شده در آب داغ ، دو تا سه بار در روزبا ناراحتی معده مقابله می کند.
زنجبیل برای کمک به هضم غذا ایده آل است .
در نتیجه باعث بهبود جذب غذا و جلوگیری از درد معده می شود. به نظر می رسد زنجبیل التهاب را به روشی مشابه آسپرین و ایبوپروفن کاهش می دهدپیشگیری از سرطان روده بزرگ. یک مطالعه در دانشگاه مینه سوتا نشان داد که زنجبیل ممکن است رشد سلولهای سرطانی روده را کند کند.
درد و التهاب را کاهش دهید.
زنجبیل حاوی برخی از قوی ترین مواد ضد التهاب ضد عفونی است که شناخته شده است و یک ضد درد طبیعی قدرتمند است. با مشکلات تنفسی مشترک مبارزه می کند. اگر از بیماری های تنفسی شایع مانند سرفه رنج می برید ، زنجبیل در گسترش ریه های شما کمک می کند و باعث خلط شدن خلط می شود زیرا این ماده منعکس کننده طبیعی است که مخاط را می شکند و برطرف می کند.ایمنی بدن را تقویت می کند. زنجبیل به بهبود سیستم ایمنی بدن کمک می کند. مصرف کمی زنجبیل در روز می تواند با مهار رسوبات چربی از شریان ها ، خطر احتمالی سکته مغزی را خنثی کند. همچنین باعث کاهش عفونت های باکتریایی در معده می شود و به نبرد با سرفه بد و تحریک گلو کمک می کند.