لقمه های زرد ، قهوه ای یا بنفش خرد شده که به عنوان کشمش شناخته می شوند در واقع انگورهایی هستند که در معرض آفتاب یا خشک کن مواد غذایی خشک شده اند. کشمش علیرغم اندازه کوچک ، سرشار از انرژی و سرشار از فیبر ، ویتامین ها و مواد معدنی است.کشمش به طور طبیعی شیرین و سرشار از قند و کالری است ، اما در صورت مصرف متوسط ،برای سلامتی ما مفید است. در واقع ، کشمش می تواند به هضم غذا کمک کند ، سطح آهن را تقویت کند و استخوان های شما را قوی نگه دارد.

شکر و کالری
یک و نیم فنجان کشمش حدود 217 کالری منبع مطمئن و 47 گرم قند دارد. به همین دلیل ، کشمش دقیقاً یک درمان کم کالری یا کم قند نیست. جای تعجب نیست که گاهی اوقات آنها را "آب نبات طبیعت" می نامند.مقادیر بالای قند و کالری کاملاً مشخص در مورد میوه های خشک است ، به همین دلیل است که باید مراقب باشید که چه تعداد کشمش می خورید مهم است.

فیبر

یک و نیم فنجان کشمش به شما 3.3 گرم فیبر منبع مطمئن یا تقریباً 10 تا 24 درصد از نیاز روزانه شما ، بسته به سن و جنسیت ،می دهد.می تواند از یبوست جلوگیری کند.فیبر همچنین به شما کمک می کند تا برای مدت طولانی تری سیر شوید زیرا تخلیه معده شما را کند می کند. اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید ، خوردن غذاهای الیافی می تواند به شما کمک کند.فیبر همچنین در سطح کلسترول نقش دارد. شناخته شده است که فیبر غذایی باعث کاهش سطح کلسترول "بد" لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) می شود.

آهن

کشمش منبع خوبی از آهن است. یک و نیم فنجان کشمش حاوی 1.3 میلی گرم آهن است. این میزان حدود 7 درصد مقدار توصیه شده روزانه برای بیشتر زنان ماده بالغ و 16 درصد برای مردان بزرگسال است.آهن برای ساختن گلبول های قرمز خون و کمک به آنها در انتقال اکسیژن به سلول های بدن مهم است. برای جلوگیری از کم خونی فقر آهن ، باید آهن کافی بخورید.

کلسیم

کشمش در هر وعده 1/2 فنجان حدود 45 میلی گرم کلسیم دارد. این تقریباً 4 درصد از نیازهای روزانه شما را حمایت می کند. کلسیم برای سلامت و استحکام استخوان ها و دندان ها ضروری است.اگر زن یائسه هستید ، کشمش یک میان وعده عالی برای شماست زیرا کلسیم به شما در جلوگیری از پوکی استخوان کمک می کند ، اختلالی که با از دست دادن استخوان مشخص می شود و معمولاً با افزایش سن رخ می دهد.برای اضافه کردن به آن ، کشمش حاوی مقدار زیادی عنصر کمیاب بور است. بور با ویتامین D و کلسیم کار می کند تا استخوان ها و مفاصل شما را سالم نگه دارد. همچنین در درمان پوکی استخوان نقش دارد.

آنتی اکسیدان ها

کشمش منبع استثنایی مواد شیمیایی طبیعی است که به آن ها عناصر فیتونی گفته می شود ، مانند فنل ها و پلی فنول ها. این نوع مواد مغذی آنتی اکسیدان محسوب می شوند.آنتی اکسیدان ها به حذف رادیکال های آزاد از خون کمک می کنند و ممکن است از آسیب سلول ها و DNA جلوگیری کنند. این می تواند منجر به بیماری هایی مانند سرطان ، بیماری های قلبی و سکته مغزی شود.

ترکیبات ضد میکروبی

یک مطالعه در سال 2009 منبع معتبر خاطر نشان کرد که کشمش حاوی مواد شیمیایی شیمیایی است که می تواند باعث سلامت دندان ها و لثه ها شود. مواد شیمیایی شیمیایی موجود در کشمش ، از جمله اسید اولئانولیک ، اسید لینولئیک و اسید لینولنیک ، با باکتری های موجود در دهان شما که منجر به حفره می شوند ، مبارزه می کنند.به عبارت دیگر ، خوردن کشمش به جای غذاهای میان وعده ای شیرین در واقع می تواند لبخند شما را سالم نگه دارد.