مزایای گوشت مرغ

گوشت مرغ یکی از توصیه های متخصصان برای ترکیب پروتئین ها و مواد مغذی با کیفیت بالا در رژیم غذایی ما است. علاوه بر این ، دارای محتوای کم چربی است که آن را برای هر نوع رژیم غذایی ایده آل می کند.

مزایای اصلی تغذیه ای این گوشت چیست؟

گوشت کم چرب
بدون پوست ، مرغ یکی از گوشت هایی است که کمترین مقدار چربی را دارد ، به خصوص در قسمت سینه ، با نسبت تقریبی 2٪ چربی. بنابراین ، به خصوص قسمت لاغر ، غذایی است که اغلب در رژیم های لاغری توصیه می شود.

غنی از پروتئین

مرغ پروتئین هایی با ارزش بیولوژیکی بالا ، یعنی آنهایی که حاوی 9 آمینو اسید ضروری موجود در مواد غذایی با منشا حیوانی است ، فراهم می کند.

ویتامین ها و مواد معدنی

گوشت مرغ ویتامین ها را عمدتاً از مجموعه B شامل نیاسین یا ویتامین B3 تأمین می کند که برای متابولیسم چربی ها و قندهای بدن و همچنین برای حفظ سلول های سالم ضروری است. همچنین حاوی مواد معدنی مانند منیزیم ، پتاسیم ، فسفر و روی است. علاوه بر این ، به جز پوست ، میزان کلسترول آن کم است.

ارزش غذایی مرغ

مقدار مرغ دارای کالری 145 کیلو کالری در هر بخش 100 گرم خوراکی (با پوست) است.
یکی از مزایای گوشت مرغ این است که چربی بسیار مشهود است ، بنابراین اگر قسمت هایی مانند پوست را بردارید ، مقدار کالری قطعه کمتر خواهد شد. همچنین مرغ دارای محتوای قابل توجهی در فسفر (ماده معدنی موجود در استخوان ها و دندان ها) ، سلنیوم (با عملکرد آنتی اکسیدانی) است و حاوی ویتامین هایی مانند B3 و ویتامین B6 است.

ویژگی های سینه مرغ

در گوشت مرغ ، خواص تغذیه ای سینه ها از بیشترین ارزش هاست. از آنجا که یکی از مناطق کم چرب است ، غلظت کم چربی را تأمین می کند (تقریباً 2٪ ترکیب آن چربی است). مقدار زیادی از ارزش سینه مرغ نیز به دلیل پروتئین زیاد آن است که برای هر قطعه 100 گرمی به 8/21 گرم می رسد.

مشخصات گوشت مرغ

برای خاتمه ، به شما یادآوری می کنیم که خصوصیات این گوشت مرغ به قسمتهای مختلف مرغ بستگی دارد. همانطور که اشاره کردیم ، سینه مرغ یکی از قسمتهایی است که کمترین میزان چربی را دارد ، بنابراین مقدار متوسط چربی در مرغ در مورد پوست بیشتر و بسیار بیشتر است.به همین دلیل است که می توانید بهترین قطعه را برای رژیم خود انتخاب کنید