شلغم از سبزیجات بسیار کم کالری است. این منبع عالی از آنتی اکسیدان ها ، مواد معدنی و فیبر محسوب می شود. ویتامین C موجود در آن ضد اکسیدان محلول برای بدن ضروری و قدرتمند است. مصرف آن باعث افزایش ایمنی در بدن می شود و بدن را در برابر رادیکال های آزاد مضر ، سرطان و التهاب محافظت می کند. سرشار از کلسیم است.

11مزایای شگفت انگیز شلغم

1. رفع اسهال

اسهال با خوردن شلغم خام متوقف می شود.

2.منبع مواد مغذی

شلغم در واقع انبار بسیاری از مواد مغذی مهم است. ریشه های آن مواد معدنی و ویتامین های چند برابر شلغم دارد. این منبع غنی از آنتی اکسیدان ها مانند ویتامین A ، ویتامین C ، کاروتنوئیدها و لوتئین است. علاوه بر این ، برگ های آن منبع بسیار خوبی از ویتامین "K" است.همچنین منبع عالی مواد معدنی مهمی مانند کلسیم ، مس ، آهن و منگنز است.

3. پاشنه ترک خورده

بعد از جوشاندن شلغم ، پاشنه های ترک خورده را از آب آن بشویید و سپس شلغم را روی آنها بمالید. با استفاده از آن در شب ، یک پارچه تمیز روی پاشنه های ترک خورده بپیچید. پاشنه های ترک خورده با استفاده از آن بهبود می یابند.

4. آسم ، سرفه ، گلو درد

شلغم را در آب بجوشانید ، آب آن را فیلتر کرده و قند را در آن مخلوط کرده و بنوشید آسم ، سرفه و گلودرد را درمان می کند.

5. پیشگیری از سرطان

به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان و مواد شیمیایی شیمیایی موجود در شلغم ، به کاهش خطر سرطان کمک می کند. به دلیل وجود گلوکوزینولات ، به کاهش اثرات سرطان کمک می کند. با قرار دادن این سبزیجات در رژیم غذایی روزانه ، می توانید خطر سرطان پستان و همچنین مقعد راست و تومور را کاهش دهید.

6. دیابت

خوردن روزانه سبزی شلغم در دیابت مفید است.

7. برای سلامت قلب

به دلیل ویتامین A موجود در شلغم ، سرشار از خواص ضد التهابی است. این کیفیت در جلوگیری از حمله قلبی ، سکته قلبی و سایر بیماری های قلبی کمک می کند. شلغم همچنین منبع عالی فولات است که به تقویت سیستم قلبی عروقی کمک می کند.

8. تورم انگشتان

50 گرم شلغم را در 1 لیتر آب بجوشانید. سپس ، با قرار دادن دست و پا در آن آب ، تورم انگشتان به پایان می رسد.

9. برای استخوان ها مهم است

شلغم به عنوان یک منبع مهم کلسیم و پتاسیم برای رشد و نگهداری استخوان های سالم مهم است. مصرف مرتب شلغم می تواند از شکستگی استخوان ، خطر پوکی استخوان و آرتریت روماتوئید جلوگیری کند.

10. تکرر ادرار

با خوردن برش شلغم و تربچه خام ، بیماری ادرار متناوب بهبود می یابد.

11. سلامت ریه
مواد سرطان زا موجود در دود سیگار به دلیل کمبود ویتامین A در بدن باعث آسیب می شود. این می تواند منجر به التهاب ریه ، آمفیزم و سایر مشکلات ریوی شود. ویتامین A موجود در شلغم با رفع این کمبود به حفظ ریه ها کمک می کند.