استفاده گسترده از ذرت در محصولات غذایی منجر به بحث در مورد سالم بودن ذرت شده است. با این حال ، ذرت فواید غذایی دارد و هیچ مدرکی دال بر مضر بودن آن برای سلامتی وجود ندارد. اینترنت پر از توصیه های متناقض درباره ذرت است. برخی از سایت های بهداشتی جایگزین بر آسیب های مشاهده شده ذرت ارگانیسم اصلاح شده ژنتیکی (GMO) تمرکز می کنند یا ذرت را به عنوان یک دانه بالقوه خطرناک از بین می برند. با این حال طرفداران ذرت اصرار دارند که ذرت بخشی اصلی از یک رژیم غذایی سالم را تشکیل می دهد. ذرت از نوشابه تا غلات موجود است. طبق نامه بهداشت و تغذیه دانشگاه تافتس ، آمریکایی ها هر ساله حدود 160 پوند ذرت برای هر شخص مصرف می کنند. این مصرف نگرانی هایی را در مورد اینکه آیا ذرت جایگزین غذاهای مفیدتر می شود ، ایجاد کرده است. به طور مشابه با اکثر غذاها ، ذرت نه یک درمان است و نه یک سم. با اعتدال ، می تواند بخشی سالم از رژیم های غذایی افراد باشد.در این مقاله ، ما به بررسی مواد مغذی و مزایای بالقوه سلامتی ذرت می پردازیم.


فواید سلامتی
ذرت چندین مزیت بالقوه برای سلامتی دارد. این شامل:

توان مالی
تولیدکنندگان می توانند ذرت را به راحتی و به سرعت در بسیاری از مناطق مختلف جهان پرورش دهند. ترکیبی شدن و اهلی سازی ، رشد ذرت را حتی آسان تر کرده است ، و ذرت را به کالایی مقرون به صرفه تبدیل کرده است.

برای افراد با درآمد بسیار کم ، به ویژه کسانی که در کشورهای در حال توسعه زندگی می کنند ، ذرت منبع ارزان و آماده کالری ، کربوهیدرات و پروتئین است

آنتی اکسیدان ها
برخی از انواع ذرت غنی از آنتی اکسیدان هستند ، به ویژه در گروهی از آنتی اکسیدان ها به نام کاروتنوئیدها.آنتی اکسیدان ها با اثر رادیکال های آزاد مضر در بدن مبارزه می کنند. تحقیقات نشان می دهد رادیکال های آزاد ممکن است در روند پیری و ایجاد تعدادی از بیماری های مزمن نقش داشته باشند. بسیاری از میوه ها و سبزیجات از جمله سبزیجات برگ تیره ، هویج و سیب زمینی شیرین نیز سرشار از کاروتنوئید هستند.

فیبر رژیمی
ذرت ، مانند بسیاری از غلات ، حبوبات و سبزیجات ، حاوی فیبر غذایی است.با این حال ، مقدار فیبر موجود در ذرت غالباً کمتر از منابع دیگر است. به عنوان مثال ، یک نصف فنجان لوبیای سرخ شده پخته شده 9.6 گرم فیبر فراهم می کند ، در حالی که یک نیم فنجان ذرت پخته شده فقط 2.1 گرم فیبر فراهم می کند.فیبرمی تواند به هضم غذا کمک کرده و خطر یبوست را کاهش دهد. برخی تحقیقات همچنین نشان می دهد که فیبر ممکن است به افراد کمک کند تا عمر طولانی تری داشته باشند یک مطالعه بزرگ در سال 2011 نشان داد که همبستگی بین دریافت فیبر در رژیم غذایی و کاهش کلی خطر مرگ زودرس ، به ویژه از بیماری های قلبی عروقی ، عفونی و تنفسی وجود دارد.

فاقد گلوتن
اگرچه ذرت از نظر فنی یک دانه است ، اما فاقد گلوتن نیز هست. این امر ذرت را به گزینه ای مطمئن برای افراد مبتلا به بیماری سلیاک یا عدم تحمل گلوتن تبدیل می کند که می خواهند غلات را به رژیم غذایی خود اضافه کنند.

سرشار از پروتئین است
پروتئین ذرت از بسیاری از سبزیجات دیگر بیشتر است ، و این باعث می شود گیاه خواران و گیاهخواران یا افرادی که امیدوارند پروتئین بیشتری از منابع غیر حیوانی بخورند ، پروتئین مناسبی باشد.برخی مطالعات همچنین نشان می دهد که یک رژیم غذایی غنی از پروتئین با کاهش گرسنگی یا کمک به سوزاندن کالری اضافی از کاهش وزن سالم حمایت می کند.

خطر
نگرانی اولیه بهداشتی که طرفداران تغذیه با ذرت دارند این است که ممکن است به عنوان یک ماده پرکننده عمل کند و همین امر باعث می شود که مردم بیش از حد کربوهیدرات مصرف کنند و غذاهای غنی از مواد مغذی بسیار کم مصرف کنند.طبق نامه بهداشت و تغذیه دانشگاه تافتز ، بیش از یک سوم ذرت های خوراکی در ایالات متحده به شکل شربت ذرت با فروکتوز بالا یا HFCS است. این شکر ، که از مشتقات نشاسته ذرت است ، بحث های زیادی را درباره تولید کنندگان شیرین کننده به مواد مصرفی برانگیخته است.سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) اظهار داشت که هیچ دلیل قانع کننده ای درباره مضرتر بودن HFCS نسبت به سایر قندها وجود ندارد. با این حال ، FDA همچنین توصیه می کند که همه افراد مصرف تمام قندهای اضافه شده از جمله HFCS و قند معمولی را محدود کنند.

ملاحظات بهداشتی
چندین نگرانی در مورد ذرت به ویژه در تابلوهای پیام و سایت های بهداشتی جایگزین محبوب شده است. ما در زیر برخی از نگرانی های مشترک را بحث می کنیم:

ذرت GMO
برخی از طرفداران بهداشت طبیعی معتقدند که ذرت تراریخته خطرناک است. در حالی که کشاورزان در آمریکا برای مدت طولانی از محصولات تراریخته استفاده می کردند ، در یک بررسی در سال 2013 اعلام شد که داده ها در مورد محصولات تراریخته و اثرات بالقوه سلامتی آنها کمیاب است.یک مطالعه در سال 2012 ، که در سم شناسی مواد غذایی و شیمیایی ظاهر شد ، نشان داد موشهایی که ذرت GMO مصرف می کردند ، اثرات منفی بر سلامتی داشتند. با این حال ، مجله پس از آن مقاله را به دلیل نگرانی در مورد تقلب و داده های معیوب پس گرفت.سردبیران مجله هرگز شواهدی از کلاهبرداری کشف نکردند ، اما آنها دریافتند که داده ها ناکافی هستند ، که اساساً یافته های این تحقیق را تضعیف می کند. همچنین ، یک سازمان ضد GMO به بودجه این مطالعه کمک کرد.طبق مقاله سال 2015 دانشگاه علوم هاروارد در اخبار ، هر دو سازمان بهداشت جهانی (WHO) و انجمن پزشکی آمریکا به این نتیجه رسیده اند که محصولات GMO برای مصرف انسان بی خطر است.

ذرت سرشار از قند است
برخی افراد ذرت را با HFCS که قند است اشتباه می گیرند. ذرت حاوی قندهای طبیعی است ، اما مقادیر آن با مقادیر موجود در سایر سبزیجات نشاسته ای قابل مقایسه است ، اگرچه کمی بیشتر است.

بدن نمی تواند ذرت را هضم کند
ذرت سرشار از سلولز است که یک فیبر نامحلول است و بدن نمی تواند هضم کند. با این حال ، بدن سایر اجزای ذرت را تجزیه می کند.جویدن ذرت به مدت طولانی دیگر می تواند به سیستم هضم غذا کمک کند تا دیواره های سلولز را برای دسترسی بیشتر به مواد مغذی شکسته کند.برخی از تولیدکنندگان هنوز از یک روش قدیمی تهیه ذرت استفاده می کنند که به عنوان nixtamalization شناخته می شود. این فرآیند شامل خیساندن و پختن ذرت در آهک است که یک محلول قلیایی حاوی هیدروکسید کلسیم است.سپس تولید کنندگان ذرت را برای فرآوری محصولات غذایی ، مانند آرد ذرت ، تورتیلا ، تامالا و سایر محصولات ، شسته و پوسته می کنند.نكستامالیزاسیون ضمن كاهش مایكوتوكسین ها كه ناشی از آلودگی های قارچی است ، قابلیت هضم ، طعم و عطر را افزایش می دهد.

ذرت سرشار از چربی است
به طور طبیعی ، ذرت چربی زیادی ندارد. با این حال ، بسیاری از افراد آن را به گونه ای تهیه می کنند که محتوای چربی را افزایش دهد. افزودن کره و سایر چربی ها یا روغن ها به ذرت می تواند آن را به غذایی پر چربی و کالری تبدیل کند.