ایران از تنوع چشمه های آبگرم در سراسر کشور برخوردار است و هر منطقه ویژگی های خاص خود را دارد. چشمه های آب گرم در ایران برای گردشگران کاملاً جذاب است و جنبه های مختلف درمانی را ارائه می دهد. خیساندن در چشمه های آب گرم در ایران نه تنها آرامش بخش است بلکه برای سلامتی فرد نیز مفید است. مردم محلی سالها به ویژگیهای درمانی این آبها اعتقاد داشته و بسیاری از بیماریها را در این چشمه های آب گرم درمان کرده اند که امروزه از نظر علمی ثابت شده و افراد زیادی را برای سلامتی این چشمه ها به مسافرت می آورند.

چشمه های آب گرم سرعین

52 کیلومتر از اردبیل به سرعین می رسید ، جایی که در ایران برای چشمه های آب گرم شهرت دارد. این منطقه گردشگران بسیاری را به ویژه در طول تابستان به چشمه های آب گرم خود با ویژگی های درمانی جذب می کند.اعتقاد عمومی بر این است که وجود مواد معدنی در این آبها با دمای مختلف از کوههای آتشفشانی سبلان ، باعث تسکین دردهای مفصلی و روماتیسم می شود و همچنین برای تسکین دردهای عصبی مفید است. این منطقه همچنین استخرهای شنای آتشفشانی زیادی با ماساژ درمانی ارائه می دهد و منطقه به امکانات مدرن از جمله هتل مجهز است.

چشمه های آب گرم

با رانندگی به جاده شگفت انگیز هراز در مازندران ، چشمه های آب گرم را می یابید که مکانی جذاب برای تفریح در میان جنگل های انبوه شمال ایران است. حمام خصوصی و عمومی هم در دسترس است. اگر به صورت گروهی سفر می کنید ، می توانید به راحتی خانه ای اجاره کرده و از استحمام در آبهای حرارتی لذت ببرید. مزیت نزدیک بودن به تهران سالانه بازدیدکنندگان زیادی را به این منطقه جذب می کند.

شهر کهنه

در استان خراسان رضوی ، در شمال شرقی ایران ، چشمه های آب گرم فراوانی وجود دارد. چشمه آب گرم شهر کهنه در شهرستان قوچان نیز به دلیل نزدیک بودن به اماکن تاریخی باستان مشهور است ، قدمت آن به 250 سال قبل از میلاد مسیح باز می گردد. این چشمه های آب گرم بسیاری از گردشگران را که هر ساله غرق شدن در آبهای گرم را دوست دارند به این منطقه می کشاند.

آبگرم کاریز

کاریز یکی دیگر از چشمه های آبگرم واقع در استان خراسان در حوالی کاشمر است که طبق آنچه کارشناسان معتقدند از ارزش پزشکی بالایی در مقایسه با سایر چشمه های آبگرم ایران برخوردار است. بارزترین ویژگی در مورد چشمه کاریز غنی بودن از عناصر معدنی و شیمیایی است که برای بیماری های پوستی بهبود می یابد. جالب است بدانید که این روستا به دلیل قرار گرفتن در ارتفاع 1400 متری از سطح دریا ، دارای آب و هوای کوهستانی ، زمستان بسیار سرد و تابستان خنک معتدل و رودخانه وحشی در آن پرسه می زند. روستای کریز یکی از قدیمی ترین روستاهای شهرستان کاشمر است. "شاه بند" ، یکی از آثار ملی ثبت شده ، واقع در نزدیکی چاه روستا تاریخ قدمت روستای کاریز را نشان می دهد.

چشمه آب گرم فردوس

در 20 کیلومتری شمال شهر فردوس در استان خراسان جنوبی ، یک چشمه آب گرم معدنی وجود دارد که قدمت آن به 200 سال پیش باز می گردد. چشمه معدنی فردوس در بالای کوه محل استقرار آبگرم قرار دارد و آثاری از یک برج باستانی وجود دارد که نشان دهنده قدمت تاریخی آبگرم معدنی فردوس است. جالب است بدانید که پس از قطع آبگرم فردوس 47 سال به علت وقوع زلزله و پس از آن ، جریان دوباره به عنوان یک اثر پس لرزه باعث خوشحالی مردم محلی ، به ویژه ساکنان روستاهای برون و مهران کوشک در مجاورت آبگرم فردوس.

چشمه آبگرم فلکده

درست در وسط جنگل های دو هزار در شمال ایران ، جایی خارج از مسیر مورد تهاجم ، یک چشمه آب گرم گرم شگفت انگیز وجود دارد که واقعاً افراد زیادی را به خود جلب نمی کند زیرا دسترسی به آن آسان نیست. بنابراین ، این مکان به ماجراجویانی که به دنبال مکانی کشف نشده برای استراحت در طبیعت هستند ، اکیداً توصیه می شود. از نظر توپوگرافی ، این آبگرم گرم دارای زمین های بسیار کم و مرتفع است که به زیبایی و تنوع آن افزوده است. شاخص ترین ویژگی این آب گرم عدم وجود گوگرد در آن است. منطقه Falkade دارای آب و هوای خنک و کوهپایه ای است که مخصوصاً در فصول گرم بسیار مطبوع است.

چشمه آبگرم قلعه کندی

در جاده اردبیل به پارس آباد نزدیک جنگل های چشم نواز ارسباران و رودخانه ارس به منطقه ای توریستی و زیبا با یک چشمه آب گرم معروف معروف به "قلعه کندی" می رسید که گردشگران زیادی را به خود جلب کرده است. چشمه آبگرم قلعه کندی به ویژه در درمان روماتیسم بهبود می یابد. دمای آب اسپای قلعه کندی در چشمه اصلی به 75 تا 80 درجه سانتیگراد و در استخرها به 65 تا 70 درجه سانتیگراد می رسد. به همین دلیل است که اکثر متخصصان ارتوپدی این آبگرم را به بیماران خود توصیه می کنند.

چشمه آبگرم چالدران

46 استان چشمه آبگرم در استان آذربایجان غربی در شمال غربی ایران وجود دارد ، بنابراین این استان یک مقصد شناخته شده برای کسانی است که بدنبال آب گرم برای استراحت یا درمان بیماری خاص هستند. از این 46 مرکز آبگرم ، برخی در مجاورت بناهای با ارزش قرار دارند. چشمه آبگرم چالدران از جاذبه های طبیعی استان است که گردشگران زیادی را به خود جلب می کند. احمدآباد یکی دیگر از مکان های چشمه آب گرم در نزدیکی سایت گردشگری زمین تخت سلیمان در تکاب است.